Praktijkgericht taalleren

Voor docenten inburgering, participatie en basisvaardigheden

Trajecten voor inburgering en basisvaardigheden zijn gericht op succesvolle participatie. 
Praktijkgericht (taal)leren is daarbij een belangrijke succesfactor. Wat kunt u als docent doen om dit praktijkgerichte leren tot een succes te maken?

Doel

Welke gelegenheden hebben mijn cursisten om de taal buiten de les te oefenen en hoe ondersteun ik dat?
U leert hoe u praktijkgericht leren tot stand brengt door een verbinding te maken tussen de leerstof en het dagelijks leven en/of de werkomgeving van de cursist.

Inhoud

In de training leert u aan de hand van concrete voorbeelden en lessuggesties een koppeling te maken tussen de lesstof en de taalomgeving van de cursisten.

In de training leert u op een praktische manier:

  • Hoe u praktijkgericht leren in de les kunt vormgeven (praktische werkwijze)
  • Hoe u daarbij kunt aansluiten op wat (individuele) cursisten nodig hebben
  • Hoe u transfer van de lesstof naar de praktijk kunt organiseren
  • Hoe u praktijk(leer) ervaringen van cursisten terugkoppelt en beoordeelt
Deelnemers

Maximaal 10

Tijdsinvestering

Voorbereiding via intake, inlezen en formuleren leerdoelen
Twee bijeenkomsten van 2,5 uur
Toepassen van de werkwijze in uw eigen lespraktijk en reflectie hierop.

Totaal 8-10 uur.

DatumData nader te bepalen, bij voldoende vooraanmeldingen
Locatie

Amsterdam

Contactpersoon

Bregje Kaars Sijpesteijn

Kosten

€ 285 (vrij van btw)

Deze training en varianten in de vorm van workshops of studiedagen, kunnen ook in-company uitgevoerd worden.

Referenties

Core business van het ITTA is praktijkgericht NT2-onderwijs. Bregje Kaars Sijpesteijn heeft hierin ruime ervaring, zowel in inburgering, participatietrajecten,  als Nederlands op de Werkvloer.